.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
ثمره:احمدي‌نژاد دولت آينده را فعال‌تر از دولت دهم مي‌داند

مشاور ارشد رئيس جمهور گفت: احمدي‌نژاد معتقد است كه دولت آينده در ايران از دولت فعلي فعال‎تر خواهد بود.

به گزارش فارس، مجتبي ثمره هاشمي دستيار ارشد رئيس جمهور بعدازظهر ديروز دوشنبه 24 آبان با حضور در نشست "ناگفته‌هايي از سفر رئيس جمهور به لبنان " كه از سوي انجمن سلامي دانشجويان دانشگاه شاهد برگزار شد، اظهار داشت: داستان سفر رئيس جمهور به لبنان و قضاياي آن علامت و نشانه‌اي از يك روند است كه در كشور لبنان تجلي پيدا كرد.

دستيار ارشد رئيس جمهور به ويژگي‌هاي استقبال مردم لبنان از احمدي نژاد اشاره و تصريح كرد: مردم لبنان در استقبال از رئيس جمهور در تمامي صحنه‌ها شاداب و خوشحال بودند و با شعف و اشتياق و با هيجان به استقبال از احمدي‌نژاد آمدند.

وي با بيان اينكه در كشور لبنان رسم است كه برنج بر سر ميهمان مي‌ريزند، تاكيد كرد:‌ مردم لبنان با احتمال خطر در مراسم استقبال از رئيس جمهور حاضر شدند و اگر حوادث لبنان را دنبال كنيد خواهيد ديد كه خطراتي در اين كشور متوجه است و يكي از مقامات ارشد اين كشور بر اثر بمب‌گذاري كشته شد و شبكه‌هاي جاسوسي، حضور فعالي در لبنان دارند.

ثمره هاشمي تاكيد كرد: يكي از محل‌‌هاي برگزاري مراسم سخنراني منطقه ضاحيه بود كه اين محل از مناطق پر خطر لبنان به شمار مي‌آيد. مراسم سخنراني رئيس جمهور در اين منطقه پس از غروب آفتاب برگزار شد اين امر از نظر امنيتي داراي اشكالاتي بود اما ديديم كه جمعيت عظيمي به اين مراسم آمده بودند.

دستيار ارشد رئيس جمهور تصريح كرد: مردم لبنان با تنوعات فكري و اعتقادي در مراسم استقبال از رئيس جمهور حضور داشتند و هنگامي كه رئيس جمهور از فرودگاه بيروت تا كاخ رياست‌جمهوري لبنان در حركت بود، از 3 منطقه شيعه‌نشين، مسيحي‌نشين و گروه‌هاي ديگر عبور كرد و در هر سه منطقه استقبال عظيمي از احمدي‌نژاد شد.

وي با اشاره به اينكه مردم لبنان با سنين مختلف در مراسم استقبال حضور داشتند، خاطرنشان كرد: جالب اين است كه در مسير استقبال كه هيچ موردي از اعتراض و يا نوشته‌هاي اعتراض‌آميز و دال بر مخالفت مشاهده نشد و اين امري عجيب در كشور لبنان بود.

دستيار ارشد رئيس جمهور تاكيد كرد: در منطقه ضاحيه علاوه بر اينكه حضور مردم در مراسم چشم‌گير بود، استقبال‌كنندگان با نظم و آداب و ترتيب خاصي حضور داشتند و دليل آن اين بود كه با نظم خود به حفاظت از رئيس جمهور كشورمان كمك كنند.

تيم حفاظت گفت يكي از استقبال‌كنندگان تير خورده است

وي افزود: در اطراف منطقه ضاحيه ساختمان‌هاي بلندي وجود دارد و هنگام سخنراني رئيس جمهور كشورمان از بالاي اين ساختمان‌ها بعنوان شادي تير هوايي شليك مي‌شد كه اقدامي خطرناك بود.

دستيار ارشد رئيس جمهور تصريح كرد: هنگامي كه رئيس جمهور در منطقه ضاحيه مشغول سخنراني بود، يكي از دوستان به من اعلام كرد كه فردي در داخل جمعيت استقبال‌كنندگان تير خورده است اما ما مشاهده مي‌كرديم كه بخوبي به سخنان احمدي‌نژاد گوش فرا مي‌دهند.

وي در ادامه تاكيد كرد: پس از مدتي تيم حفاظت گزارش داد كه يكي از تيرهاي شليك‌شده كمانه كرده و به نزديكي قلب يكي از استقبال‌كنندگان اصابت كرده است ولي وي در مراسم نشسته بود چون نمي‌خواست نظم مراسم به هم بخورد و پس از اينكه از حال رفت به بيمارستان منتقل شد.

ثمره هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود تصريح كرد: يكي ديگر از نقاطي كه رئيس جمهور كشورمان حضور پيدا كرد منطقه بنت جبيل بود و مراسم سخنراني در اين منطقه برگزار شد و پس از برگزاري اين مراسم تيم حفاظت اعلام كرد كه بيرون ورزشگاه و بر روي تپه‌هاي مشرف مشاهده كرده بودند كه جمعيت بسياري در بيرون از ورزشگاه به سخنان رئيس جمهور كشورمان گوش مي‌دهند.

وي افزود: تلويزيون‌هاي رژيم صهيونيستي نيز به صورت مستقيم اين مراسم سخنراني را پخش مي‌كرد و احتمال مي‌رفت كه دوربين‌هايي را در نزديكي محل سخنراني نصب كرده باشند.

سفر احمدي‌نژاد براي لبناني‌ها از پيروزي در جنگ 33 روزه مهم‌تر بود

دستيار ارشد رئيس جمهور تصريح كرد: تيم خبرنگاري 10 روز پس از سفر احمدي‌نژاد در اين منطقه حضور داشت و مصاحبه‌هايي با مردم بنت جبيل تهيه كرد كه به اتفاق اعلام داشتند سفر احمدي‌نژاد به لبنان از پيروزي لبنان در جنگ 33 روزه براي ما مهم‌تر بود.

در ادامه اين نشست جلسه پرسش و پاسخ دانشجويي برگزار شد و ثمره هاشمي در پاسخ به سؤال دانشجويي كه پرسيد تاثيرات بين‌المللي سفر احمدي‌نژاد به لبنان چه بوده است، گفت: مشاهده كرديم كه بلافاصله پس از سخنراني رئيس جمهور كشورمان در لبنان آمريكا موضوع گيري كرد و ملت لبنان را مسخره كرد، پيش از سفر احمدي‌نژاد به لبنان برخي از گروه‌هاي لبناني در خصوص اين سفر مواضعي داشتند اما در آخرين جلسه‌اي كه رئيس جمهور كشورمان با گروه‌‌هاي سياسي لبناني برگزار كرد، اين گروه‌ها به اتفاق اعلام داشتند كه حضور احمدي‌نژاد در لبنان موجب آرامش و ثبات شد.

ثمره هاشمي در پاسخ به سؤالي مبني بر پرواز جنگنده‌هاي اسرائيل هنگام سخنراني احمدي‌نژاد در لبنان و وجود مستندات مربوط به احتمال ترور در اين كشور خاطرنشان كرد: برخي شايعات وجود داشت كه رئيس جمهور كشورمان قصد دارند در حمايت از مردم فلسطين سنگي را به سمت مناطق اشغالي توسط رئيس رژيم صهيونيستي پرتاب كنند كه اين امر را از همان ابتدا تكذيب كرده و قراري بر اين اقدام نبود.

وي افزود: هنگامي كه احمدي‌نژاد در لبنان در حال سخنراني بود جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در حريم هوايي لبنان به پرواز درنيامدند و ما جنگنده صهيونيستي مشاهده نكرديم اما هواپيماهاي بزرگ جاسوسي سفيد رنگ در حركت بودند.

دستيار ارشد رئيس جمهور در خصوص وجود مستنداتي مربوط به احتمال ترور احمدي‌نژاد در لبنان تاكيد كرد: احتمال هر موضوعي وجود داشت اما برنامه خاصي در اين خصوص مطرح نبود.

ثمره هاشمي در پاسخ به سؤالي كه شايد مردم لبنان به دليل كمك‌هاي مالي ايران به اين كشور از وي استقبال پرشكوه انجام داده‌اند، خاطرنشان كرد: اين گفته‌ها جفاكاري است و بايد توجه داشت استقبال رئيس جمهور در لبنان مربوط به همه مردم كشور بوده و اگر كمك‌هايي به لبنان مي‌شود در چارچوب تفاهمات و قراردادهاي ميان دو كشور است. كشور ايران پروژه‌هايي را در كشور لبنان به انجام مي‌رساند و اين كشور در قبال ساخت اين پروژه‌ها به ايران بدهكار مي‌شود و آن را به صورت قسطي به كشورمان پرداخت مي‌كند.

ثمره هاشمي در بخش ديگري از سخنان خود به انتخابات رياست جمهوري دهم اشاره و بيان داشت: پس از انتخابات رياست جمهوري دهم به برخي از آقايان گفتم كه "شما كه اعلام مي‌كنيد در اين انتخابات مشكلاتي پيش آمده بايد توجه داشته باشيد كه رقباي احمدي‌نژاد تعداد زياي ناظر پاي صندوق‌هاي راي داشتند اما حتي 10 ناظر هم اعلام نكرد كه تقلبي صورت گرفته است ".

نظام استكباري در حال فروپاشي است؛ آثار اضمحلال غرب هويداست

دستيار ارشد رئيس جمهور در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا به قدس خواهيم رسيد، تاكيد كرد: نظام استكباري در حال فروپاشي است و مشاهده مي‌كنيم به بن‎بست‌هاي سياسي رسيده‌ و در خصوص ايران نيز پس از 30 سال عاجر مانده‌اند و نمي‌توانند اقدامي انجام دهند.

وي در ادامه گفت: همه آثار اضمحلال تئوريك و برنامه‌هاي آمريكا و كشورهاي غربي در دنيا پيدا است و مي‌بينيم كه مردم دنيا به شعارهاي انساني و الهي روي آورده‌اند.

رئيس جمهور كشورمان به نوار غزه دعوت شده است

ثمره هاشمي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه آيا رئيس جمهور كشورمان به نوار غزه عزيمت خواهد كرد، گفت: در اين خصوص دعوتي از رئيس جمهور كشورمان به عمل آمده است اما بحثي در اين خصوص مطرح نيست.

وي در خصوص عدم حضور احمدي‌نژاد پشت تريبوني كه شيشه حفاظتي مقابل آن نصب شده بود، خاطرنشان كرد: من مي‌دانستم احمدي‌نژاد پشت اين شيشه حفاظتي نخواهد رفت، اين مراسم سخنراني پس از غروب آفتاب برگزار شد و ساختمان‌هاي چيره بر اين منطقه وجود داشت كه خطراتي را به دنبال داشت اما باز هم احمدي‌نژاد پشت اين شيشه حفاظتي حضور نيافت.

احمدي‌نژاد معتقد است كه دولت آينده در ايران از دولت فعلي فعال‎تر خواهد بود

مشاور رئيس جمهور در ادامه تصريح كرد: احمدي نژاد ايده‌اي دارد كه قابل دفاع است و وي اعلام مي‌كند كه دولت آينده در ايران از دولت فعلي فعال‎تر خواهد بود. چون سطح انديشه، ايمان و وفاداري مردم به انقلاب اسلامي بالا مي‌رود و وقتي مطالبات مردم مبني بر پاكي، ايمان و ايستادگي مقابل ظلم و جور برپا باشد، خداوند به مردم كمك خواهد كرد پس دولت بعدي برتر و بهتر خواهد بود.

وي با تاكيد بر اينكه در آينده شاهد انسجام و وحدت بيشتري در كشور خواهيم بود، اظهار داشت: در سفر به لبنان مطرح شد كه طرح وحدت ميان ايران، عراق، لبنان، سوريه و تركيه تشكيل شود كه اين امر با استقبال خوب سياسيون مواجه شد.

ثمره هاشمي در پاسخ به سؤال دانشجويي گفت: مشخص است كه اپوزيسيون با اين‌گونه سفرها مخالفت مي‌كند اما بايد منصف باشند، گاهي مخالفت‌ها از روي عناد و بي‌منطقي است اما اين عده بايد منصف باشند، چرا از رئيس جمهوري كه اين گونه از وي استقبال مي‌شود مخالفت و ناراحتي به عمل مي‌آيد. ما همه در يك كشتي نشسته‌ايم و خوبي‌ها براي همه و بدي‌ها براي همه ما است و اين ناسپاسي است نعمات خود را ناديده بگيريم.

نمايندگان ملت ايران روي حقوق خودشان با كسي مذاكره نمي‌كنند

دستيار ارشد رئيس جمهور در پاسخ به سؤال دانشجويي كه پرسيد به نظر شما نتيجه مذاكره 1+5 در ايران در 14 آذر ماه چه خواهد بود، گفت: شايد اين زمان خوبي براي مذاكره باشد چون كشورهاي غربي متوجه شده‌اند كه تحريم‌ها و تهديدها عليه ايران اثري ندارد و كارساز نيست و وقت آن رسيده است كه به گفت‏وگو بنشينند و به شروط رئيس جمهور ايران توجه داشته باشند. رئيس جمهور 3 شرط دارد از جمله اينكه آيا كشورهاي غربي هنوز از داشتن بمب‌هاي اتمي رژيم صهيونيستي حمايت مي‌كنند يا خير؟ دومين شرط اين است كه با خلع سلاح‌ كشورهاي داراي سلاح هسته‌اي چه نسبتي داريد؟ سومين شرط نيز اين است كه مذاكرات شما با ايران بر اساس دوستي يا دشمني است؟

مشاور رئيس جمهور با بيان اينكه اگر كشورهاي غربي بخواهند با دشمني اين مذاكرات را ادامه دهند بر اساس دشمني آنان پاسخ‌شان را خواهيم داد تاكيد كرد: اگر 1+5 به اين سؤال‌هاي رئيس جمهور پاسخ ندهد مشخص است كه بناي دشمني با ملت ايران دارد.

وي در ادامه تاكيد كرد: نمايندگان ملت ايران روي حقوق خودشان با كسي مذاكره نمي‌كنند و اين اساس مذاكرات است.

ثمره هاشمي در خصوص وضعيت كشور عراق گفت: بايد به مردم عراق احترام گذاشت چون بايد مردم اين كشور استقلال داشته باشند و دوستان خود را خود انتخاب كنند.

مشاور رئيس جمهور در ادامه تصريح كرد: ايران از روند تشكيل دولت در كشور عراق حمايت كرده اما از اين موضوع متاسف است كه تشكيل دولت با وقفه‌اي 8 ماهه مواجه شد و دولتمردان در اين مدت‌ مي‌توانستند پيشرفت‌هايي داشته باشند.

ثمره هاشمي در پاسخ به درخواستي براي حضور احمدي‌نژاد در دانشگاه شاهد، گفت: اميد دانشگاه شاهد اميد دانشگاه‌هاي ايران است و انتظار مي‌رود كه مديران شايسته، پاك و انقلابي و مومن از اين دانشگاه پرورش يابند و به كشور خدمت كنند، درباره حضور رئيس‌جمهوري در اين دانشگاه نيز نظر شما را به وي انتقال مي‌دهم و تصميم با احمدي‌نژاد است.

طرح جذب دانشجوي پولي نواقصي دارد

دستيار ارشد رئيس‌جمهور در پاسخ به سؤالي درباره تصويب طرح جذب دانشجويان‌ پولي گفت: اين امر را بايد از وزير علوم سؤال كنيد اما نظر شخصي من اين است كه به اندازه‌اي دانشگا‌‌ه‌هاي ايران توسعه يابند كه تمامي جوانان بتوانند به صورت رايگان تحصيل كنند. اما آن‌ عده كه عشق به تحصيل دارند چون نمي‌توانند وارد دانشگاه‌ شوند در دانشگاه‌هاي خارج كشور يا غيرانتفاعي حضور مي‌يابند پس با اين مصوبه فرصتي فراهم مي‌شود تا اين عده به تحصيل بپردازند البته اين طرح نواقصي دارد.

وي در پاسخ به سؤالي درباره حضور سمير جعجع در جلسه با احمدي نژاد در لبنان گفت‌: تمامي مخالفان در اين جلسه حضور داشتند و اين امر نمايش وحدت بود.

ثمره هاشمي درباره قانون هدفمند كردن يارانه‌ها نيز گفت:‌اين طرح بزرگترين طرح اقتصادي ايران است. مشخص است كه خيلي كارها بايد از پيش انجام مي‌شد و يكي از اين اقدامات ايجاد اجماع ملي درباره اين قانون بود. بحث‌ها و گفت‌وگوهاي مفصلي انجام شد تا بالاخره اجماع ملي انجام شده است. بخش مهم اين قانون تامين منابع آن بود كه رئيس جمهور در اين باره بسيار زحمت كشيد تا منابع آن را تامين كند.

وي با تاكيد بر اين كه بايد از سوءاستفاده‌ها در اين قانون جلوگيري شود، گفت: در اين باره اقداماتي انجام گرفته و سامانه‌هاي نرم‌افزاري و سخت‌افزاري تشكيل شده است. هدفمند كردن آثار خوبي خواهد داشت.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.1 seconds.